Om föreningen

Brf Midgård i Karlstad, bildad 2008 äger fastigheten Valhall 11 vilken består av 2 hus med 3 våningar på adresserna Långgatan 40-42 samt Bergslagsgatan 3. Det ena huset har källare och det andra har inte. Föreningens hus inrymmer 30 lägenheter.

Byggnadsinformation

Husen är ett flerbostadshus uppfördes 1979. Ventilation är mekanisk (endast frånluft).

Värme och vatten

Uppvärmning via bergvärme. Nya 3-glasfönster i varje lägenhet som installerades 2023. Värme och vatten är inkluderad i månadsavgiften.

TV och Internet

Stadsnät (from november 2023). TV (18 kanaler) igår, Bredband via Telia 250/250 ingår

Parkering

28 parkeringsplatser finns. Kö finns för parkeringsplat just nu. Parkering 300:-/mån per plats.

Förråd

Till de lägenheter på Långgatan hör ett mindre matkällarförråd samt ett större källarförråd. Till de lägenheter på Bergslagsgatan finns ett större vindsförråd. Plats för cyklar och barnvagnar finns i källaren. Det finns också plats för cyklar inom markerat område i trappuppgången.

Tvättstuga

En tvättstuga finns i källaren på Långgatan tillgängligt till hela föreningen. Två tvättmaskiner, torkskåp, torktumlare, mangel och torkrum.

Entrésystem

Vi har ett modernt entrésystem med digitalt boenderegister och porttelefon. Access via beröringsfria nyckelbrickor.